L’Audiència de Barcelona rebutja amnistiar els policies nacionals processats per treure l’ull a Roger Español

El tribunal sí que aplica l’amnistia a l'activista pel delicte d'atemptat contra l'autoritat

Bluesky
Roger Español, en un acte davant del Departament de Cultura (ACN)

L’Audiència de Barcelona ha rebutjat concedir l’amnistia a l’escopeter i a tres comandaments de la Policia Nacional processats per treure un ull a l’activista RogerEspañol amb una pilota de goma durant el referèndum de l’1-O del 2017. Segons ha avançat El País i ha confirmat l’Agència Catalana de Notícies (ACN), l’Audiència considera que aquesta lesió és de gravetat i no està emparada per la llei de l’oblit penal.

En la seva resolució, el tribunal recorda que la llei d’amnistia exclou els casos d’actes dolosos contra les persones que hagin pogut produir un resultat de mort, avortament o lesions al fetus, pèrdua o inutilitat d’un òrgan o membre, pèrdua o inutilitat d’un sentit, impotència, esterilitat o una greu deformitat. És per això que rebutja aplicar-la als quatre policies.

En canvi, el tribunal sí que amnistia Español, encausat per atemptat contra l’autoritat per llençar una tanca contra els agents, i tres dels quatre agents de policia pels delictes relacionats amb l’ús de les seves defenses. A més, l’Audiència acorda l’obertura del judici oral contra els quatre agents en entendre que “existeixen indicis de criminalitat suficients”. Es tracta de l’escopeter que va ferir l’activista, un inspector, un oficial i un subinspector.

Així, l’Audiència de Barcelona celebrarà, per ara, l’únic judici contra policies que van agredir votants del referèndum. Fins ara, els agents de la Policia Nacional, de la Guàrdia Civil i dels Mossos d’Esquadra eren el col·lectiu que havia obtingut més amnisties, per davant de polítics i activistes.

“Un nou atac contra els agents”, segons Jupol

Per la seva banda, el sindicat policial Jupol ha considerat que no amnistiar els policies processats per treure l’ull a Español “suposa un greu greuge comparatiu i un nou atac contra els agents que, en compliment del seu deure, van treballar per garantir l’ordre públic durant el referèndum il·legal”.

L’organització ha criticat que s’hagi decidit mantenir el procediment judicial contra els policies, i ha assegurat que “en els múltiples vídeos que hi ha sobre els disturbis d’aquell dia, en cap s’ha pogut demostrar que aquests agents siguin els autors del tret de la pilota de goma que va causar les lesions”.

(Visited 15 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari