El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) ha desestimat recursos de cassació interposats pel Departament d’Educació de la Generalitat contra 12 sentències de la sala contenciosa-administrativa del mateix TSJC, que donaven la raó a famílies que volen més presència del castellà a l’escola.
En vuit casos es tracta de providències d’inadmissió a tràmit i quatre més són per inexecució de sentència. La Generalitat al·legava que les sentències, que fixaven un 25% de castellà a la classe de cada alumne afectat, obviaven la nova normativa del 2022: un decret llei que fixa els criteris dels projectes lingüístics dels centres i prohibeix els percentatges de llengües, i un decret que ordena les assignatures.
Per això, Educació adduia que calia una nova sentència que unifiqués els criteris judicials de la sala contenciosa-administrativa del TSJC basant-se en la normativa del 2022, no en l’anterior. La secció de cassació de la sala concenciosa administrativa, però, ha conclòs que no calen noves sentències i ha inadmès els recursos presentats per la Generalitat, indicant que no s’havia justificat prou la petició en els termes previstos per la llei.