La líder del Partit Socialista del País Valencià (PSPV), DianaMorant, ha plantejat aquest divendres la possibilitat de presentar una moció de censura contra el president de la Generalitat Valenciana, CarlosMazón, si el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, no el fa plegar per la gestió de la DANA. “La majoria parlamentària a les Corts Valencianes continua sostenint a Mazón. Hi ha precedents del PP destituint a un president del PP, així que està en mans del senyor Feijóo”, ha assegurat la també ministra de Ciència.
De fet, el 2011, el llavors president valencià FranciscoCamps va deixar el càrrec esquitxat per diversos escàndols de corrupció i va ser reemplaçat per l’alcalde de Castelló, AlbertoFabra. “Si no mou fitxa, nosaltres mourem fitxa, perquè cada vegada la situació de Mazón és més insostenible”, ha advertit Morant, que ha assegurat que “si depengués de nosaltres, Mazón no seria president, però l’arc parlamentari és el que és”.
Actualment, les Corts Valencianes tenen una majoria absoluta del PP i Vox, partit que va facilitar la investidura de l’actual president.