Puente acusa a Ryanair de plantejar un “disbarat” amb la seva proposta per incrementar l’activitat a Espanya

El ministre parla de "xantatge" i diu que atendre les peticions de l'aerolínia seria "perillós i il·legal"

Bluesky
El ministre de Transports, Óscar Puente (ACN)

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha acusat aquest dimecres a Ryanair de plantejar un “disbarat” amb la seva proposta per incrementar l’activitat a Espanya. En una compareixença al Congrés, ha dit que l’aerolínia irlandesa va oferir a l’Estat sumar 800.000 seients anuals entre 2025 i 2026 en catorze aeroports regionals a canvi d’una política de descomptes a les tarifes i suport institucional. “Atendre la petició de Ryanair no només seria desproporcionat i perillós per la sostenibilitat del sistema aeroportuari espanyol (…) també seria il·legal”, ha remarcat el ministre abans de dir que el modus operandi de la companyia es podria considerar un “xantatge” que el Govern espanyol no accepta.

“Com a resposta a la situació creada, Aena ja ha intensificat els contactes amb les companyies aèries com amb les institucions locals i autonòmiques per desenvolupar noves rutes i cobrir el buit creat per Ryanair. De fet, en alguns aeroports on la companyia ja ha manifestat la decisió d’eliminar rutes la programació d’estiu apunta a un increment del tràfic”, ha detallat Puente.

Aquest mes de setembre, Ryanair va assegurar que el seu pla d’expansió a Espanya s’estava veient “molt afectat” per l’increment de costos, especialment pel creixement de tarifes en aeroports regionals, on l’aerolínia acusa Aena d’aplicar un “fals pla de descomptes”.

(Visited 38 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari