La Generalitat compra 743 pisos d’arreu de Catalunya per fer-los habitatges assequibles

Ha adquirit les propietats per 72 milions d'euros per poder-les llogar directament a famílies vulnerables

Bluesky
El president de la Generalitat, Salvador Illa, i la portaveu del Govern, Sílvia Paneque, dirigint-se a la reunió del Consell Executiu (Rubén Moreno / Govern)

La consellera de Territori i Habitatge, Sílvia Paneque, ha anunciat aquest dimecres que la Generalitat ha exercit el dret de tanteig i retracte sobre 743 habitatges que fins ara eren propietat del fons Divarian per 72 milions d’euros.

Es tracta d’habitatges repartits arreu de Catalunya, dels quals 487 es troben a Barcelona i la seva àrea metropolitana.

Els pisos aniran destinats a famílies procedents d’execucions hipotecàries i que actualment estan acollides al programa Reallotgem.

Paneque ha destacat que és la compra “més gran” feta pel Departament mitjançant la modalitat del tanteig i retracte i ha afirmat que amb aquesta operació es cobreix la meitat de la demanda del programa ‘Reallotgem’.

Paneque ha detallat que la Generalitat ha exercit el dret de tanteig i retracte aquesta setmana després de fer-lo efectiu en saber que el fons Divarian es disposava a vendre aquests pisos procedents d’execucions hipotecàries i on ara hi resideixen famílies acollides al programa ‘Reallotgem’.

Aquesta operació s’afegeix als 450 pisos adquirits a Immocaixa -en aquest cas va ser fruit d’una negociació- i forma part del pla del Govern per arribar als 50.000 pisos socials fins al 2030.

(Visited 59 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari