El Parlament insta el Govern a enfortir l’atenció primària per atendre el 90% de la població en menys de 48 hores

La moció aprovada també vol impulsar el Pacte nacional de salut mental amb 20 milions d'euros

Una infermera en un CAP de Castelldefels - Foto: ACN, Laura Fíguls

El Parlament ha instat el Govern a tenir com a “màxima prioritat” l’enfortiment de l’atenció primària, amb l’objectiu que ⁣ “un 90% de la població sigui atesa en un temps màxim de 48 hores” i “reduir el preocupant augment de les assegurances privades”. Així consta en una moció dels Comuns aprovada aquest dijous a la cambra, amb el vot favorable del PSC i ERC.

D’altra banda, el text demana a l’executiu de Salvador Illa que “impulsi” el Pacte nacional de salut mental amb 20 milions d’euros i la posada en marxa d’un servei de psicòleg gratuït, sense cita prèvia, de proximitat a totes les capitals de comarca i municipis de més de 50.000 habitants, especialment orientat a joves i adolescents.

Entre altres mesures per al 2025, la moció aprovada reclama al Govern que recuperi els professionals sanitaris i els serveis perduts a l’atenció primària arran de la pandèmia, tant d’especialitats com d’urgències, i reobrir tots els centres tancats.

També demana aplicar mesures contra la pèrdua de metges, per a posar en valor la tasca dels infermers, per a descongestionar les urgències hospitalàries i per a construir nous CAP.

D’altra banda, per unanimitat, la cambra ha defensat que cal continuar impulsant la cartera pública de serveis amb el desplegament a tot Catalunya de l’atenció bucodental, així com mantenir i potenciar les unitats d’expertesa en fibromiàlgia, fatiga crònica i sensibilitat química.

(Visited 14 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari