Illa acusa Junts d’equivocar-se “greument”: “Van preferir votar amb la dreta més extrema i això perjudica els catalans”

El president de la Generalitat lamenta que la conseqüència sigui "menys pensions i transport públic més car"

Bluesky
Salvador Illa

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha acusat Junts “d’equivocar-se greument” després que aquest dimecres el partit de Carles Puigdemont i PP hagin rebutjat el decret òmnibus al Congrés dels Diputats. “Es van equivocar de política, de rival i d’aliats”, ha afegit el president català en el marc de la cloenda del congrés de la UGT que se celebra a Mataró.

Salvador Illa ha afegit que “ahir alguns van preferir votar amb la dreta més extrema i això perjudica els catalans amb menys pensions, menys salari mínim i un transport públic més car”. Davant d’aquesta situació, Illa ha instat a una “reflexió” i a comprometre’s amb una “política útil” que beneficiï els catalans. “Quan els partits no complim amb aquesta funció, la democràcia se’n ressent”, ha dit.

“Tothom pot prendre les seves decisions, però jo tinc dret a expressar el meu punt de vista. I alguns ahir al Congrés es van equivocar greument”, d’aquesta manera Illa ha fet referència a la derrota parlamentària del govern del socialista Pedro Sánchez amb l’anomenada llei òmnibus.

Segons Illa, Junts no va complir amb la feina que els pertoca que, ha afegit, és “defensar Catalunya i millorar la vida dels catalans”. “Ahir alguns van preferir votar amb la dreta més extrema i això perjudica els catalans”, ha insistit.

Davant d’aquesta situació, el president català creu que cal obrir una “reflexió” i “recapacitar”. “Quan els catalans emeten un vot ho fan amb la confiança que nosaltres trobarem solucions als problemes en lloc de crear més problemes. Quan els partits no complim amb aquesta funció, la democràcia se’n ressent”, ha dit. En aquest sentit, ha avisat que estar atents a “altres tipus d’interessos” beneficia a l’extrema dreta.

(Visited 27 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari