L’empresari Isak Andik, fundador de Mango, ha mort aquest dissabte en un accident durant una excursió a Collbató (Baix Llobregat). Els serveis d’emergències han rebut l’avís a les 12.39 hores que una persona havia caigut d’una gran altura, uns 150 metres, per un barranc de les Coves de Salnitre. En arribar-hi, han trobat el cadàver d’un home de 71 anys que la unitat de muntanya dels Mossos d’Esquadra ha rescatat.
El president de la Generalitat, Salvador Illa, en una piulada a X ha dit estar “consternat” per la mort d’Andik. “Deixa una empremta inesborrable en el sector de la moda catalana i global”, ha lamentat sobre l’empresari, de qui ha afegit que “ha contribuït a fer gran Catalunya i projectar-la al món”. “El meu condol i el de tot el Govern a familiars, amics i l’equip de Mango”, ha conclòs.
La patronal Foment ha lamentat la mort d’Andic, a qui ha descrit com un “referent de la internacionalització de la moda catalana” i un “empresari que va posar en valor el talent del país”. “Un gegant de l’empresa catalana”, defineix la patronal presidida per Josep Lluís Sánchez Llibre.
Nascut a Istanbul (Turquia) el 1953, Andic va emigrar amb la família a Barcelona durant la seva joventut. Va fundar Mango l’any 1984, empresa que es convertiria en una de les marques de moda més reconegudes a nivell mundial, amb presència en més de 100 països i centenars de botigues arreu del món. L’èxit de l’empresa va situar-lo com a català més ric, amb una fortuna de 2.700 milions d’euros el 2023.
Actualment, Isak Andik ocupava el càrrec de president no executiu de Mango. El conseller delegat de l’empresa, Toni Ruiz, ha emès un comunicat en què ha lamentat la mort d’Andic i l’ha exalçat com a “exemple per a tots”. “Ha dedicat la seva vida al projecte de Mango, deixant una petjada inesborrable gràcies a la seva visió estratègica, el seu lideratge inspirador i el seu compromís irrompible amb uns valors que són els que ell mateix ha impregnat a la nostra companyia”.








