El Parlament insta la Generalitat a publicar enguany les balances fiscals del 2022, amb l’abstenció del PSC

La cambra catalana torna a rebutjar el "concert econòmic" de Junts amb l'únic suport d'ERC

La consellera d'Economia, Alícia Romero - Foto: ACN, Bernat Vilaró

El Parlament de Catalunya ha instat el govern de la Generalitat a publicar les balances fiscals corresponents al 2022 abans que s’acabi l’any. Es tracta del punt d’una moció de Junts que s’ha aprovat amb els vots d’ERC, Comuns Sumar i la CUP. El PSC i Aliança Catalana s’hi han abstingut mentre que PPC i Vox hi han votat en contra. El govern de Salvador Illa s’ha compromès a fer-les públiques quan aprovi els pressupostos per a l’any que ve, tal com diu la llei. Precisament, també s’ha aprovat que l’executiu presenti els comptes al Parlament abans que acabi l’any amb el vot a favor del PSC tot i que l’executiu ha deixat clar que no hi serà a temps.

Segons estableix la llei 10/2012 sobre la publicació de balances fiscals, abans que el govern aprovi els pressupostos ha d’elaborar el càlcul de la balança fiscal de Catalunya amb l’administració central de l’Estat corresponent a “les darreres dades definitives disponibles”, que s’han d’incorporar com a annex en l’informe econòmic i financer. I el Departament d’Economia i Hisenda, que encapçala la consellera Alícia Romero, ha assegurat que complirà la llei. Però la moció aprovada va més enllà i fixa com a termini abans d’acabar el 2024 i concreta que les dades que s’han de publicar són les corresponents al 2022. El text aprovat també exigeix a l’Estat que publiqui les balances fiscals i remarca que és una obligació que “porta incomplint des del setembre del 2017”.

D’altra banda, la cambra ha tornat a tombar la proposta de “concert econòmic” de Junts, tal com ja va passar en el marc del debat de política general, amb els vots únics vots a favor de Junts i ERC. Comuns Sumar i la CUP s’hi han abstingut i la resta de partits hi han votat en contra. El text rebutjat estableix que la Generalitat recapti tots els impostos i que el finançament s’apliqui mitjançant una llei específica “fora del marc de la LOFCA”. També pretenia que la quota a pagar a l’Estat la decidís la Generalitat “seguint els estàndards europeus”.

(Visited 40 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari