Illa es reuneix amb Junts, ERC, Comuns, CUP i PSC per acordar “temes de país”

El president busca aquest dilluns bastir ponts i crear consensos amb l'oposició en les primeres reunions amb els grups parlamentaris

Bluesky
El president de la Generalitat, Salvador Illa, durant el debat de política general (ACN)

El president de la Generalitat, Salvador Illa, dedica aquest dilluns a la tarda a mirar cap al Parlament de Catalunya. Conscient que el seu és un Govern en minoria i que haurà de treballar-se acords constants a la cambra, treballa per crear ponts de diàleg i lligams que facilitin pactes tant amb els seus socis d’investidura -ERC i Comuns- com amb la resta de grups de l’oposició.

Per a fer-ho, Salvador Illa comença reunint-se amb els grups parlamentaris i rebrà al seu despatx del Palau de la Generalitat als líders dels grups de Junts, ERC, Comuns, CUP i PSC. Des que van arribar al poder, tant Illa com els seus consellers s’han esforçat a explicar que buscaran els consensos més amplis possibles en “temes de país”.

En aquest sentit, el president de la Generalitat creu que amb la majoria dels grups parlamentaris -sempre deixa fora de les seves equacions polítiques a l’extrema dreta de Vox i Aliança Catalana– es poden bastir acords o com a mínim apropar posicions en qüestions com l’assoliment d’un nou finançament per a Catalunya, la millora de l’ús social del català, l’abordatge de les desigualtats, els plantejaments per a evitar els efectes de la sequera o les polítiques d’habitatge.

És previsible que entre els temes que posi sobre la taula el president a les reunions amb els grups hi hagi aquestes qüestions. Els partits, per la seva part, aprofitaran per plantejar al president les seves peticions i prioritats per a aquest curs polític.

A ningú se li escapa tampoc que les trobades es produeixen just quan els pressupostos de l’any vinent s’han de negociar i, si és el cas, portar al Parlament per a ser sotmesos a votació. És per això que és possible que president i grups tinguin també algun interès a parlar dels comptes i de l’orientació que voldrien donar-li.

A més de veure’s amb Junts, ERC, Comuns, CUP i PSC, el president Illa començarà la tarda reunint-se amb el president del Parlament, Josep Rull, en la que serà la seva primera reunió institucional des que tots dos estan en el càrrec. Després de les trobades, els representants dels grups tenen previst comparèixer en roda de premsa per a valorar la conversa.

(Visited 59 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari