Entitats i familiars de presos veuen “molt greu” que Justícia arxivi la investigació pel bloqueig de les presons

Defensen que es van vulnerar els drets dels presos i asseguren que ningú els ha notificat res sobre el procediment

Bluesky
Protesta de funcionaris de presons - Foto: ACN, Marta Vidal

Entitats de drets humans i familiars de presos han considerat “molt greu” l’arxivament de la investigació del Departament de Justícia sobre el bloqueig de les presons sense cap conseqüència. Les organitzacions apunten que la síndica de greuges va dictaminar que les protestes dels funcionaris “van causar la vulneració massiva de drets fonamentals de més de 4.000 presos” com ara el dret a sortir de les cel·les, ja que se’ls va confinar “sense cap causa legal”. També veuen vulnerat el dret a acudir a diligències judicials, a comunicar amb els seus lletrats, a rebre assistència mèdica i psiquiàtrica i la impossibilitat de veure els seus familiars en les visites programades.

Les entitats i familiars ignoren completament com s’ha tramitat aquesta investigació ja que han assegurat que no s’ha citat, informat ni notificat cap procediment a cap dels denunciants. Han defensat que igual que s’apliquen procediments disciplinaris als presos quan cometen faltes, s’hauria de fer amb els funcionaris públics “que van fer un greu desistiment de funcions”. “Ningú s’imaginaria utilitzar a nens en escoles ni a pacients malalts en hospitals per a executar accions semblants”, han manifestat.

Amb tot, han assegurat que hi va haver una greu afectació emocional, de salut mental i de respecte mínim pels drets dels presos i les seves famílies i, per tot plegat, han reclamat que en nom de la transparència i rendició de comptes se sol·liciti a través de la Comissió de Justícia del Parlament conèixer la tramitació de la investigació i la resolució final.

Entre les entitats signants hi ha Justícia i Pau, l’Associació de Famílies de Presxs de Catalunya, l’Institut de Drets Humans de Catalunya, AlertaSolidària, l’Observatori del Sistema Penali els Drets Humans de la Universitat de Barcelona, Irídia, la Xarxa antirepressió de familiars de detingudes i Observa.

(Visited 35 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari