El Govern de la Generalitat ha iniciat aquest dimarts els preparatius per elaborar els pressupostos per al 2025 després de renunciar a uns comptes per a aquest 2024. La portaveu de l’executiu català, la consellera Sílvia Paneque, ha explicat que “pels temps necessaris no era factible tramitar uns pressupostos per al 2024” i ha anunciat que la consellera d’Economia i Finances, Alícia Romero, ja ha “iniciat contactes” amb ERC i els Comuns, que són els “socis preferents” de l’executiu socialista.
Paneque ha afirmat que els pressupostos són “la prioritat fonamental” del Govern i que volen assegurar-se que Catalunya té “uns pressupostos per desenvolupar no només els acords amb ERC del pacte d’investidura, sinó també els principals reptes del país”. Tot i això, no ha aclarit si l’equip de Romero es basarà en els pressupostos fallits del 2024, elaborats pel govern d’ERC i pactats amb el PSC, que finalment no van prosperar. “Pot servir de base, però el que marcarà la negociació són els acords a què hem arribat amb ERC i Comuns“, que volen complir “lletra per lletra”, ha destacat Paneque.
Preguntada sobre el marge de dèficit amb què treballarà l’executiu socialista per elaborar els pressupostos del 2025, la portaveu de l’executiu català ha assenyalat que preveuen tenir-ne detalls “en 15 dies”. L’elaboració dels comptes, ha afegit, “ocuparà tota l’activitat de la Conselleria d’Economia”. La intenció del Govern de la Generalitat és dur el projecte pressupostari al Parlament a principis de novembre i que els comptes estiguin aprovats l’1 de gener del 2025.