“Durant dues setmanes se’ns ha estat venent un concert econòmic inexistent. ERC ha mentit i els socialistes han callat”. Així s’ha expressat aquest dimecres la portaveu de Junts al Congrés, Míriam Nogueras, que ha demanat explicacions als negociadors, “perquè han mentit a tothom”.
Després que la vicepresidenta primera del govern espanyol, María Jesús Montero, digués que no s’havia signat cap concert ni cap reforma del sistema, Nogueras ha titllat de “greu que s’hagi construït una majoria política a partir d’un engany i d’una mentida”.
També ha constatat que els republicans “no tenen cap credibilitat” quan amenacen ara de retirar el suport al PSOE.
D’altra banda, el president del Parlament, Josep Rull, ha demanat explicacions: “Aquestes declaracions de Montero són molt explícites i molt contundents. Se n’haurà de parlar i s’haurà de donar explicacions pertinents per part de tothom”, ha dit en declaracions a Rac1, on ha subratllat que la vicepresidenta primera del govern espanyol “s’està expressant en uns termes que no sembla que siguin els termes en els quals es va fer el pacte”. “Algú ha de donar explicacions”, ha insistit.