El govern d’Astúries (PSOE) rebutja que Catalunya surti del règim comú

Els socialistes asturians critiquen que es negociï un "concert fiscal" i els d'Extremadura defensen la "solidaritat"

Bluesky
El conseller d'Hisenda i portaveu del govern d'Astúries, Guillermo Peláez - Foto: ACN, Govern d'Astúries

Diverses veus del PSOE, des del govern d’Astúries fins a la federació socialista d’Extremadura, passant per l’expresident Felipe González, s’han pronunciat les darreres hores contra el preacord tancat pel PSC i ERC per investir Salvador Illa. El primer a fer el pas va ser el president de Castella la Manxa, Emiliano García-Page, que ahir va convocar una declaració institucional per carregar contra la proposta de finançament que preveu el pacte. El govern asturià s’hi ha afegit aquest dijous rebutjant oferir un “concert fiscal” a Catalunya i la seva sortida del règim comú. El PSOE d’Extremadura, per la seva part, ha demanat a Pedro Sánchez la convocatòria d’un Consell de Política Federal per tractar l’assumpte.

Segons el conseller d’Hisenda i portaveu del govern d’Astúries, Guillermo Peláez, la sortida d’una comunitat del règim comú, sigui quina sigui, suposa una caiguda dels recursos de l’Estat i un impediment per la redistribució de la renda i pel reforç d’un estat de benestar “fort i equitatiu a tot el territori”. “Cal mantenir el règim comú de finançament de les comunitats que gestionen competències tan importants com la sanitat, l’educació o els drets socials”, ha dit aquest dijous a la premsa.

Peláez ha afegit que oferir un “concert fiscal” per a una comunitat autònoma suposa fer un pas a un sistema que únicament tingui en compte la major o menor capacitat fiscal dels territoris. Amb tot, el titular asturià d’Hisenda ha expressat el seu desig que Illa sigui el pròxim president de la Generalitat per ajudar a superar el procés.

En la mateixa línia s’ha expressat el secretari general del PSOE d’Extremadura, Miguel Ángel Gallardo, qui ha reunit la seva direcció regional per analitzar l’acord entre socialistes i republicans. Segons ha remarcat, cal defensar “la igualtat i la justícia social” com a elements centrals de la ideologia del partit que lidera Pedro Sánchez, així com “la solidaritat”.

(Visited 24 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari