La Mesa del Parlament rebutja revocar la Medalla d’Honor a l’Abadia de Montserrat

Fonts de la cambra addueixen que és "una institució mil·lenària" que va participar en la comissió sobre la pederàstia, i Rull preveu rebre les víctimes d'abusos per traslladar-les "tot el suport i empatia"

Reunió de la Mesa del Parlament - Foto: ACN, Mariona Puig

El Parlament de Catalunya s’ha reafirmat aquest dimarts en la decisió de lliurar la Medalla d’Honor en categoria d’or a l’Abadia de Montserrat. La Mesa ha rebutjat per unanimitat revocar-la, com havia demanat un grup de víctimes d’abusos sexuals per part de l’Església. Fonts de l’òrgan han explicat que tot i els “episodis gravíssims” d’abusos, l’Abadia de Montserrat és “una institució mil·lenària“, difon l’ACN.

La Mesa ha afirmat que condemna i reprova tots els abusos de l’Església, però ha remarcat que precisament l’Abadia va ser “una de les poques institucions religioses” que es va avenir a participar en la comissió d’investigació sobre la pederàstia a l’Església.

El president del Parlament, Josep Rull, té previst rebre les víctimes per mostrar-les “suport i empatia”.

(Visited 75 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari