Junts ha avisat ERC que l’eventual entrada al govern de Barcelona amb l’alcalde socialista, Jaume Collboni, “seria entrar en un govern que ha decidit el PP”. En aquests termes s’ha expressat aquest dimecres el vicepresident del partit i regidor, Josep Rius, en la vigília que els republicans consultin la seva militància a Barcelona sobre aquesta decisió.
En una entrevista al programa Cafè d’idees de RTVE Catalunya, Rius ha insistit que “el fet que Collboni fos alcalde va ser per un pacte gens coherent i contra-natura entre socialistes, comuns i el PP”. Malgrat tot, s’ha mostrat “molt respectuós” amb la consulta interna d’ERC.
D’altra banda, sobre el relleu del president de Junts a l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, ha assegurat que serà ell qui “comuniqui la data” quan cregui i ha defensat que “hi ha molta gent dins del grup municipal que pot agafar el relleu”.
Pel que fa a les negociacions per a la investidura, Josep Rius ha tornat a receptar “discreció” com en les negociacions per a la Mesa del Parlament de Catalunya. Tal com va fer aquest dimarts el secretari general del partit, Jordi Turull, també ha reptat el candidat del PSC a la presidència de la Generalitat, Salvador Illa, a fer un pas endavant: “Si el senyor Illa, com ahir va expressar, està tan convençut que ja té els suports, doncs que sigui ell qui faci el primer debat d’investidura.”











