Sabrià afirma que García-Castellón “està prevaricant claríssimament” i diu que “ho intentarà tot” per evitar l’amnistia

El viceconseller adverteix que hi ha "jutges amb metralleta que intentaran foradar" la llei, però manté que és "robusta"

El president de la Generalitat, Pere Aragonès; amb la vicepresidenta, Laura Vilagrà, i el viceconseller, Sergi Sabrià, al Pati dels Tarongers (Bernat Vilaró, ACN)
El president de la Generalitat, Pere Aragonès; amb la vicepresidenta, Laura Vilagrà, i el viceconseller, Sergi Sabrià, al Pati dels Tarongers (Bernat Vilaró, ACN).

El viceconseller d’Estratègia i Comunicació, Sergi Sabrià, ha acusat el magistrat de l’Audiència Nacional, Manuel García-Castellón, de “prevaricar claríssimament” en la instrucció del cas Tsunami en voler jutjar la causa per terrorisme. “Ho intentarà tot, fins i tot no jubilar-se”, ha afirmat Sabrià en una entrevista a eldiario.es.

Sabrià ha advertit que hi ha “jutges amb metralleta que intentaran foradar” la llei i per això ha dit que ningú “pot donar cap garantia” que es blindi l’amnistia totalment. De totes maneres, Sabrià manté que la llei és “robusta” i apunta que si s’aprova s’haurà de “defensar cas a cas”.

En aquest context, ha retret a Junts que no facilités la seva aprovació al Congrés dels Diputats i els ha recordat que hi ha 1.200 represaliats esperant la llei. Per això els ha remarcat que no poden condicionar el suport a la llei a “uns jutges que van ‘a sac’ per intentar que no sigui aplicable”. “Sabem com és l’Estat i sabíem quina seria la seva reacció”, ha dit el viceconseller.

Sabrià ha insistit que és “molt naïf” anar ara “a remolc de l’última idea” dels jutges. “Havíem treballat una llei molt robusta que s’haurà de defensar cas a cas. Intentaran foradar-la per totes bandes? Sí, però ningú pot posar cara de sorpresa perquè tots sabem què és l’estat espanyol”, ha argumentat.

(Visited 73 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari