Comença el Gran Recapte d’Aliments amb l’esperança de fer front a “uns mesos difícils”

Comptarà amb més de 18.000 voluntaris, i han superat les previsions a Girona i a Lleida

Bluesky
La vicepresidenta del Banc dels Aliments, Roser Brutau; el 4rt tinent d'alcalde de Barcelona, Jordi Valls; el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano donen el tret de sortida al Gran Recapte

El Gran Recapte d’Aliments ha arrencat aquest divendres la seva quinzena edició al Mercat de Santa Caterina de Barcelona. Sota el lema ‘Alimenta el que importa’, el Banc dels Aliments fa una crida a la ciutadania a participar de la iniciativa per aconseguir fer fronts a uns pròxims “mesos difícils”. L’objectiu que es marquen és que el volum d’aliments recaptats permeti atendre la demanda durant quatres mesos, i no només tres com és habitual.

Durant aquest divendres i dissabte, hi haurà mobilitzats més de 18.000 voluntaris en algun dels 2.100 punts de recollida de tot Catalunya, i les previsions s’han superat sobretot a Girona i a Lleida, que han hagut de sumar nous punts de recollida. La seva funció també és la d’explicar a la ciutadania quina és la situació de precarietat alimentària que es pateix al nostre entorn. Precisament, el Banc dels Aliments preveu un escenari molt complicat durant el 2024, a causa del canvi de model previst de forma imminent en el programa d’entrega d’aliments de la Unió Europea, que provocarà que 200.000 persones a Catalunya deixin de rebre suport en l’alimentació. El programa de Fons d’ajuda europea per als més necessitats (FEAD) representa el 20% dels aliments que distribueixen.

A causa d’aquest impacte, l’entitat diu que necessita repetir i millorar els resultats de l’any passat, que van ser de 6,2 milions només en aportacions econòmiques. La directora del Banc dels Aliments, Elisabet Viladomiu, ha dit que faran “una administració assenyada, perquè ens vénen uns mesos difícils. Per això avui posem moltes esperances a aquest Gran Recapte”

La campanya destaca els valors que “alimenten” la nostra societat: la solidaritat, la generositat o l’empatia. En aquest sentit, el conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, ha afirmat que aquesta iniciativa permet que les persones “davant de la pobresa no se sentin indiferents, sinó corresponsables”. El quart tinent d’alcalde de Barcelona, Jordi Valls, ha destacat que la societat continua amb “importants desigualtats”. Per això, Valls també ha demanat a la ciutadania que participi en l’edició d’aquest any.

(Visited 79 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari