La de l’alcaldessa de Barcelona viatjant en metro. La foto que circula per les xarxes socials ha despertat tota mena de comentaris entre els usuaris, la majoria en to de crítica o burleta. Poc acostumats a veure-la viatjar en transport públic i més en cotxe oficial, relacionen el gest amb la proximitat de les eleccions municipals i amb la baixada de popularitat.
A la fotografia es veu Ada Colau amb una bossa de roba amb el cartell de les festes de la Mercè de Barcelona d’aquest any estampat, parlant amb algú, dreta i, això sí, amb la mascareta posada -el seu ús encara és obligatori en el transport públic.
Entre les crítiques es pot llegir: “Després de 4 anys en cotxe oficial, s’acosten eleccions i la Colau agafa el metro” o “primera vegada que Ada Colau es munta al metro des que és alcaldessa. Segurament hi havia més seguretat i fotògrafs que no pas passatgers”. Altres ho relacionen amb les enquestes i la baixada de popularitat. Hi ha qui aprofita per reclamar “aire fresquet” al metro. També hi ha qui li desaconsella agafar l’autobús aquests dies perquè amb la vaga faria tard a tots els actes de la festa major barcelonina.
On circulen més les crítiques és a Twitter, una xarxa social que l’alcaldessa va deixar d’usar el 3 de març de l’any passat, i ho va justificar així: “Per celebrar l’aniversari, em regalo uns dies sense twitter. Feia temps que ho volia provar, ja us explicaré què tal l’experiència”. Es veu que l’experiència li va agradar molt perquè uns dies després, l’11 d’abril, elevava la suspensió a “indefinida”, i fins avui. No cal dir que la xarxa ha continuat funcionant sense ella i a costa d’ella.