‘La Vanguardia’ mossega Mas

El diari de Godó, el més subvencionat per Presidència, demana als líders del 'procés' que rectifiquin
javier godo
javier godo

L’editorial que publica aquest dimarts La Vanguardia sobre l’anomenat “ple de la desconnexió” amb Espanya, celebrat aquest dilluns al Parlament de Catalunya, marca un abans i un després pel que fa a com els principals mitjans catalans han tractat el ‘procés’ cap a la independència.

En una escomesa insòlita, el diari del Grup Godó, el més subvencionat pel Departament de la Presidència de la Generalitat (810.719,99 euros en l’últim repartiment), advoca “Per la rectificació” en la seva opinió editorial i assenyala que la jornada del 9 de novembre del 2015 “passarà a la història dels errors de Catalunya, amb l’agreujant de la paròdia”.

En aquest sentit troba que és “Una petita, trista i desmanegada simulació del Sis d’Octubre del 1934, que pot posar en risc l’autonomia de Catalunya, l’am­pli corrent de mobilització social a favor de l’autogovern registrada aquests últims anys, i la mateixa auto­estima dels catalans”.

Fugida endavant
Les portades digital i impresa del diari destaquen l’article, que considera que la ruptura s’ha proclamat mitjançant “una moció retòrica, hiperbòlica i mal redactada” i que “hi ha majoria per a la fugida endavant i no n’hi ha per a una governació coherent”.

27-S i error tàctic
Atribueix a Junts pel Sí i “molt particularment” a CDC un “greu error tàctic” “en tramitar una resolució maximalista i rotundament inconstitucional a canvi de res” que “pot acabar pagant el conjunt de la soci­etat catalana”. “No és intel·ligent. No és just. No és necessari. No va ser això el que es va votar el 27 de setembre passat”, considera, interpretant el resultat sorgit les urnes.

El 27 de setembre, la societat catalana no va votar majoritàriament ruptura exprés. Si el Parlament no interpreta correctament aquesta realitat de fons, podem estar a les portes d’una col∙li­sió nefasta per a l’autonomia de Catalunya tal com fins avui l’hem conegut”, expressa. Així mateix, assenyala que la resolució d’aquest dilluns “se situa al mar­ge de l’ordre europeu”. “En cap cas i sota cap circumstància la Unió Europea no podria acceptar o veure amb simpatia que un dels seus territoris es proclami aliè a les lleis vigents i decideixi desconèixer la jurisdicció del tribunal de garanties constitucionals”, exposa.

Divisió i autogovern
La Vanguardia troba que aquest dilluns “no va ser un dia alegre. No ho va ser per a gran part dels ciutadans de Catalunya” i que la maniobra és un error que “consisteix a dividir” el “cabal cívic” de les mobilitzacions sorgides arran de la sentència sobre l’Estatut d’Autonomia i a “instal·lar la gran majoria de la soci­etat en una fase d’angoixa i alimentar, encara més si és possible, els anticossos espanyols contra l’autogo­vern català”.

Amb el gest d’ahir, a Catalunya no es reforça res, tret de la genuïna radicalitat d’un partit que no arriba al 10%”, etziba amb relació a la CUP, per bé que no s’estalvia retrets contra “una majoria parlamentària que va acudir als comicis de setembre amb un logotip de cal·ligrafia gairebé infantil i amb una promesa d’independència de costos reduïts”.

Rectificació
El text, que es refereix a un moment “decebedor”, reclama “una rectificació intel·ligent”. Considera que hi ha temps per assolir “una reconducció oportuna i eficaç”.

I conclou assenyalant que “La majoria parlamentària catalana ha comès un greu error que contradiu el desig i la intenció de part dels seus votants i que pot col·locar el Parlament en posició de xoc amb la mateixa societat, que majoritàriament no desitja ruptures, ni tampoc esquinços teatrals. L’error ha de ser rectificat. Estem segurs que després de les eleccions generals hi haurà més marges per a això. Falten poc més de quaranta dies per a la cita del 20 de desembre. La consigna catalana ha de ser ara mateix evitar qualsevol tipus d’aventura. Que s’imposi la intel·ligència“.

(Visited 101 times, 1 visits today)

avui destaquem

Feu un comentari