El Ple del Tribunal Constitucional ha rebutjat aquest dijous, per unanimitat, el recurs d’empara presentat per C’s i PP que demanava la suspensió cautelar de la tramitació de la resolució independentista que signen Junts pel Sí i la CUP.
Els onze magistrats s’han posat d’acord i han donat llum verda al Parlament català perquè el proper dilluns 9 de novembre celebri el Ple que ha de debatre i votar la proposta presentada per JxS i CUP d’inici de ruptura de Catalunya amb l’Estat espanyol. Ha pesat entre els magistrat la cautela del Tribunal a l’hora de jutjar una tramitació parlamentària que encara no ha acabat en resolució. El TC continuarà sense tenir antecedents de suspendre un debat o una votació parlamentàries.
La sessió del Plenari celebrada durant el matí ha aprovat per unanimitat acceptar la tramitació dels recursos presentats per C’s, PP i PSC contra els acords de la Mesa del Parlament per la resolució independentista, després d’una reunió de la Junta de Portaveus sense que els populars tinguessin el seu grup constituït.