Site icon El Triangle

Rebuig definitiu del president de França al Midcat

El president de França, Emmanuel Macron

El president de França, EmmanuelMacron, ha rebutjat de manera definitiva el projecte del gasoducte Midcat i ha assenyalat que el país que governa només activarà les connexions energètiques «que tinguin sentit». «No estem en procés de saturar les connexions existents i no hi ha la necessitat que Espanya exporti les seves capacitats de gas a França«, ha asseverat Macron en declaracions recollides per LeMonde.

«No entenc el problema a curt termini que estem mirant de resoldre», ha manifestat el cap de l’executiu francès, que ha considerat que els dos gasoductes actuals (el d’Irun i el de Larrau-Calahorra) són suficients. De fet, ha assenyalat que aquests dos gasoductes s’estan utilitzant actualment al 53% de capacitat.

Macron també ha destacat que a l’agost França ha exportat gas a Espanya i no al contrari, i s’ha mostrat partidari d’exportar gas cap a Alemanya per importar electricitat del país. «Per primera vegada en molt temps, França exporta gas a la resta d’Europa. Ens aixecarem i ens posarem en una posició de solidaritat amb el gas amb Alemanya si l’hivern és difícil i ho necessita», ha afirmat.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines