La presidenta del Parlament suspesa i líder de Junts, LauraBorràs, ha assenyalat ERC com a responsable de la no-publicació de l’acta que recull el vot delegat del diputat LluísPuig. Com ha avançat l’ACN aquest dilluns, els serveis del Parlament «encara no disposen del document de l’acta del ple del 6 i 7 de juliol signat ni pel secretari, ni amb el vistiplau del president, ni aprovat».
Borràs s’ha espolsat les responsabilitats i, a través de Twitter, ha assenyalat el secretari quart de la Mesa del Parlament, RubenWagensberg (ERC): «Avui he estat al Parlament signant les reconsideracions en relació al vot i la participació de Lluís Puig. Per tant, quan el secretari que bloqueja aquestes actes les signi, jo també ho faré. Jo comptava el vot i el signaré, com vaig fer amb l’admissió de Pau Juvillà».
Per la seva banda, la secretaria segona de la Mesa i diputada de Junts, AuroraMadaula, també ha responsabilitzat Wagensberg a través de les xarxes socials, destacant que «les actes les signem els secretaris i després ho fa la Presidenta. Cada cop ho fa un secretari. Diria que per torn li tocava al secretari quart«. El diputat republicà ha respost que «l’acta de signarà, com totes».
«Reflecteix el que passa al ple: els vots emesos electrònicament i una menció al que verbalment s’afegeix. Perquè el vot torni a comptabilitzar i es puguin garantir els drets de diputat, cal la reforma del reglament, que és el que proposem», ha afegit Wagensberg. L’actual vicepresidenta primera de la Cambra, AlbaVergés (ERC), és qui ha assumit les funcions de Borràs un cop suspesa i, per tant, qui hauria d’avalar l’acta que inclou el vot de Puig un cop la signi el secretari.

