L’acomiadament fulminant de Laura Rosel com a presentadora del programa FAQs de TV3 ha posat de manifest que Vicent Sanchis pinta cada cop menys a la televisió pública catalana. Sanchis està pendent de destinació i molts el veuen més a prop de Waterloo que de la Vila Olímpica on passeja sovint capcot el seu petit gosset. El seu seient espera que l’ocupi aviat alguna persona designada per ERC en el marc de l’antidemocràtic pacte d’aquest partit amb el PDeCAT/Puigdemont per repartir-se el control de TV3 i Catalunya Ràdio. Només el retard en la confirmació del nomenament pel Parlament dels nous consellers de la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió el permet seguir cobrant algun mes més l’esplèndid sou que ha anat ingressant des del març de 2017.

Sanchis no ha tingut res a veure amb el cessament de Rosel. La presentadora se’n va assabentar que la feien fora, quasi al mateix temps que Sanchis, la setmana mateixa en què havia de conduir una nova edició del programa més estimat pels independentistes hiperventil·lats. Un d’aquells programes que es veu molt a Banyoles, Girona, Balaguer o Igualada i gens a Santa Coloma de Gramenet o Cornellà.

Per aquest repartiment desigual de l’audiència és pel que Esquerra Republicana va decidir que calia retocar-lo. I retocar-lo comportava suavitzar la seva vessant propagandística del règim i, consegüentment, canviar la seva cara visible. Tian Riba i Pere Mas continuaran conspirant des de l’ombra i negant l’evidència del sectarisme pro-independència del seu FAQs però ara hauran d’anar amb més compte a l’hora de decidir els continguts del programa si no volen seguir el camí de Rosel els propers dies.

FAQs el produeix ‘El Terrat’, la productora que dirigeix Andreu Buenafuente. TV3 li paga més d’un milió i mig d’euros l’any per fer-lo. És evident que Buenafuente, contràriament a allò que han afirmat alguns mitjans de comunicació de la corda estelada, no ha tingut res a veure amb la defenestració de la presentadora. Cap empresari posa en joc uns ingressos tan saborosos amb una decisió polèmica com aquesta.

ERC ja mana a TV3. Posa i treu presentadors. Ja només falta saber com es diu el substitut de Vicent Sanchis. Seria d’agrair que Oriol Junqueras i companyia triïn un nom que no ens faci viure amb la vergonya de tenir un director de la ‘nostra’ televisió reprovat pel ‘nostre’ Parlament i cobrant un dineral dels ‘nostres’ impostos.