La periodista del diari Ara Núria Juanico ha adreçat a Twitter una queixa a Toni Cruanyes, presentador del TN Vespre, perquè aquest espai informatiu de TV3 no va citar l'Ara en la informació emesa aquest dimarts sobre les denúncies de nous presumptes casos d'abusos sexuals patits per alumnes de l'Aula de Teatre de Lleida, destapats aquest cap se setmana per un reportatge d'aquesta periodista a les pàgines del diari. "Si entre companys ja ni tenim la deferència de citar-nos, malament rai", ha lamentat.

Com a resposta, a banda de felicitar la periodista pel que considera una feina "magnífica", Cruanyes ha piulat que dissabte passat el TN va atribuir a l'Ara la informació, però que "ahir la notícia anava més enllà de l'Aula, amb fonts pròpies i públiques (Paeria, Síndic...)".

En la mateixa línia, la periodista Teresa Macià, responsable de la informació del TN que ha rebut la queixa de Juanico, ha replicat que "hi havia informacions noves de la Paeria, del síndic i de Dones a Escena. No vam reproduir el vostre reportatge".

La periodista de l'Ara ha agraït el feedback, "encara que no ho veiem igual". Per la seva part, la directora del diari, Esther Vera, s'ha fet ressò de la queixa de la seva periodista amb una piulada adreçada no només a Cruanyes, sinó també al director d'Informatius de TV3, David Bassa: "TV3 hi torna. Per què no citeu la font de les exclusives? És el mínim de la cortesia professional".

El que apunta Vera, que TV3 ha fet servir abans notícies d'altres mitjans sense citar, ho denuncia també el periodista d'El País Cristian Segura: "És un clàssic. Fa dues setmanes, a El País vam revelar, amb una feinada al darrere, el nom de l'autor de les fotos històriques de Palma; en canvi, els informatius de TV3 ho van descobrir per ciència infusa".