L’estrena, aquest diumenge, a TV3 del programa No pot ser! que presenta Jordi Basté ha revifat les queixes a la redacció de la televisió que dirigeix Vicent Sanchis. Molts treballadors de la casa, especialment les figures es consideren desaprofitats i veuen amb frustració com es contracta periodistes d’altres mitjans per presentar programes que podrien fer ells perfectament.

No són pocs els periodistes de TV3 que estan desvagats o infrautilitzats que s’han queixat obertament al director de la televisió autonòmica de la seva situació i del greuge que suposa que s’encarregui programes a presentadors de fora de la casa. En el cas de No pot ser! el paper dels treballadors de TV3 és força secundari, tot i que el programa consta com una coproducció entre la televisió pública i Lavínia Audiovisual. La directora del programa és Rosa Olucha, que tampoc no és de plantilla de TV3. La direcció executiva sí que ha correspost a un treballador de la televisió pública: Cristian Trepat.

Els periodistes que se senten arraconats a TV3 creuen que els presentadors estrella fitxats per fer aquests programes no aporten res que no puguin fer ells. Aquesta queixa va adreçada al programa de Jordi Basté i també als 13 capítols del programa Katalonski encarregats a la productora de Josep Cuní, Broadcaster.

L’única raó que, indirectament, s’ha fet arribar als treballadors queixosos de Tv3, per justificar els contractes a Basté o Cuní, és que amb ells aconsegueixen que no critiquin des dels mitjans on treballen el sectarisme independentista que ha imposat Vicent Sanchis des de que la dirigeix. Al portal de transparència de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals no hi consta el cost del contracte a Lavinia Audiovisual per coproduir aquest programa.