Els nervis han aflorat internament al FC Barcelona però sobretot a l'entorn mediàtic després de la derrota a la final de la Copa enfront del València, un mal resultat que ha agrit la temporada.

El resultat ha estat una mena de competició entre la premsa per veure qui destituïa abans a Valverde, quin entrenador venia en el seu lloc, quins nous fitxatges estan en marxa i quins jugadors sortiran per la porta de darrere.

La pretesa moguda al vestidor, però, ha estat només el resultat d'una reacció compulsiva de determinats periodistes actuant d'acord amb informacions que, curiosament, semblaven provenir de fonts de tot crèdit.

Així, el periodista de RAC1 Jordi Basté, sovint ben informat, va donar per destituït Valverde en les primeres hores de dimarts com a resultat d'una informació en aparença fidedigna, contrastada i procedent d'un alt càrrec del club, directiu per a més senyes. El que va passar va ser que el mateix president va aprofitar per caçar algun directiu amb ànsies de protagonisme i de fer mèrits entre les grans figures del periodisme dominant.

La filtració, completament errònia, va deixar al descobert les lletges intencions d'almenys dos directius, ja que més tard també es va difondre el retorn de Neymar al Camp Nou com una operació en curs que també va ser del tot desmentida.

Bartomeu ha jugat a especular amb alguns dels seus propis directius, aquells de lleialtat més que dubtosa i dels que estan pensant només a seguir a la junta més enllà del mandat actual que de servir al president i al club com cal. Dos talps han estat caçats per Bartomeu en un sol dia. Des de llavors no hi ha directiu que respongui a una trucada de qualsevol periodista.