El director de TV3, Vicent Sanchis, una de les 30 persones processades per l'organització de l'1-O, va autoritzar expressament l'emissió de publicitat d'aquella votació, revela El Confidencial, malgrat que el Tribunal Constitucional va ordenar-li que evités "iniciar, tramitar, informar i/o dictar" acords o actuacions per permetre la preparació o celebració del referèndum convocat pel govern català.

L'autorització queda palesa en tres correus electrònics aportats a la causa aquest 27 de març pel responsable de màrqueting de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Martí Patxot, també imputat, explica el mateix diari, que publica els citats missatges.

Sanchis, processat per la presumpta comissió d'un delicte de desobediència, havia negat el fet d'haver adoptat la decisió d'emetre els anuncis, però Patxot va atribuir-li aquesta decisió i va avalar la seva versió dels fets amb aquests emails.

Els missatges revelats per El Confidencial mostren que Sanchis va respondre "d'acord" a Patxot quan el responsable de màrqueting de la CCMA li va demanar el vistiplau per emetre anuncis de la campanya institucional sobre l'1-O. Durant la seva declaració al Jutjat d'Instrucció número 13 de Barcelona, el director de TV3 va dir que no sabia si tenia competències per impedir l'emissió d'un anunci, però que els responsables de publicitat sí que en tenien. També va declarar que "mai" havia impedit l'emissió d'un anunci.