El director de TV3, Vicent Sanchis, va mentir en la sessió de control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) del Parlament de Catalunya, celebrada el passat divendres 22 de maig, pel que fa a la seva intervenció en el procés d’edició del documental El cas Rosell, emès per la televisió pública catalana el diumenge anterior.

Sanchis va respondre a les acusacions de censura que li havia fet el director del documental, Víctor Lavagnini, i sobre les quals li van demanar explicacions els diputats de l’oposició. Sanchis va afirmar: “No hi he intervingut en cap moment”. El 5 de maig Lavagnini li va enviar una llarga carta amb còpia al Consell Professional de TV3 en la qual, entre d’altres coses, li deia que “ahir vas rebre la versió El cas Rosell (54’) amb les modificacions que demanaves”. En aquell correu, el director del documental també li anunciava que havia decidit retirar la seva firma acollint-se a la clàusula de consciència davant els fragments que s’havien censurat.

Els dos fragments que Lavagnini explica que van ser eliminats eren un en qual s’explicava la relació de la productora audiovisual Mediapro, en mans de Jaume Roures, amb el procés que va portar Rosell a presó preventiva durant 22 mesos i un altre amb les paraules de l’expresident del Barça que s’escoltaven al final del documental.

Sanchis va dir als diputats que ell no interfereix en l’àrea esportiva de TV3, que disposa d’un director corporatiu propi que s’entén directament amb el Consell de Govern de la CCMA. “Quan parlem d’Esports només sóc responsable de les emissions per televisió. Puc decidir què s’emet i què no s’emet. Però no puc ni tan sols opinar, ni entrar, ni treballar, ni editar cap contingut d’Esports. Hi ha feines d’edició i de responsabilitats de treball als documentals que no em competeixen directament a mi”, va afirmar Sanchis, paraules que es contradiuen obertament amb les "modificacions" que, segons Lavagnini, va demanar.

A la sessió de control de la CCMA, Sanchis va emparar la seva defensa que no hi va haver censura en el comunicat en què el Comitè Professional de TV3 va defensar que no apreciava “cap acte de censura en cap de les decisions de TV3” i que les modificacions “s’han fet per motius professionals i no alteren la tesi del documental”. En canvi, el Comitè d’Empresa, va emetre un altre comunicat en el qual afirmava que “entenem les raons professionals del company per no signar i creiem desafortunat, se li vulgui dir censura o no, eliminar del programa fets innegables”. Sanchis va restar autoritat al Comitè d’Empresa en aquest debat adduint que s’hauria de dedicar exclusivament a qüestions laborals.

Interpel·lat pel diputat socialista David Pérez, el director de TV3 va replicar que: “No vaig tallar allò. Allò no ho va tallar ningú. Es va editar. El criteri és de la gent que va fer l’edició i jo, senzillament, no hauria emès el documental”. I va argumentar que no ho hauria fet perquè hi faltava la versió dels responsables de Mediapro que, al seu entendre, era imprescindible segons el Llibre d’Estil de la CCMA.

Lavagnini en la seva carta detallava a Sanchis les raons per les quals es citava Mediapro a El cas Rosell. Unes cites que finalment van desaparèixer de la versió que van veure els espectadors de TV3 el 17 de maig. Aquests espectadors tampoc van escoltar les paraules de Rosell amb les quals Lavagnini volia cloure el documental i que van ser extretes del llibre Una forta abraçada que l'expresident del Barça presentarà demà dijous en una roda de premsa que ha despertat una gran expectació mediàtica i política.