El director de TV3, Vicent Sanchis, ha afirmat que ell no hauria emès el documental El cas Rosell. Ho ha fet en el decurs de la comissió de control parlamentari de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) que s’ha celebrat el matí d’aquest 22 de maig de forma virtual en una sessió tècnicament accidentada al Parlament de Catalunya.

L'emissió en directe s’ha deixat de veure i escoltar precisament quan es plantejaven les preguntes de l’oposició sobre les escenes i expressions que es van retallar en el passi que se’n va fer el passat diumenge a TV3. La resposta de Sanchis ha deixat bocabadats els parlamentaris de l’oposició, ja que és ell qui decideix què s’emet i què no a la televisió pública catalana.

La pregunta sobre per què va acceptar que es programés un documental que ell no hauria emès ha quedat pendent. Explicar-ho mereixeria, segons Sanchis, unes explicacions molt llargues. “Ja en parlarem en una altra reunió d’aquesta comissió”, ha dit. La seva oposició al fet que s'emetés el documental es deu a què, al seu entendre, no compleix el llibre d'estil de la CCMA. 

Els portaveus dels grups de PSC-Units per Avançar, Catalunya en Comú Podem i Ciutadans han demanat explicacions a Sanchis del perquè va desaparèixer del documental l’al·lusió que es feia a la relació del grup audiovisual Mediapro amb el procés judicial que va portar dos anys a la presó l’expresident del Barça, Sandro Rosell, i també les seves paraules en off que posaven punt i final al reportatge.

Sanchis ha dit que no es va tallar res, sinó que es va editar seguint els criteris del director d’Esports i del Consell Professional d’Informatius de TV3. A més, ha negat autoritat al Comitè d’Empresa de TV3 per opinar sobre aquesta qüestió. “El comitè d’empresa s’ha de dedicar a qüestions laborals”, ha afirmat per rebatre les queixes dels representants dels treballadors davant la censura del documental, que va provocar que el seu autor, Víctor Lavagnini, retirés la firma apel·lant a la clàusula de consciència.

Pel que fa a possibles pressions de Mediapro i del seu propietari Jaume Roures perquè no es cités la productora audiovisual al documental, Sanchis ha afirmat que “he rebut moltes, moltes pressions però cap del senyor Roures, Se’n farien creus de qui m’ha pressionat i, a més, se’n sortirà tranquil·lament d’aquesta història després d’haver provocat acusacions de censura“. No ha aclarit, però, a qui es referia. També s’ha queixat que cap periodista li ha telefonat per demanar-li la seva versió sobre aquesta polèmica.