La nova temporada que acaba de començar ha portat a TV3 les mateixes cares i els mateixos vicis de la temporada passada. Res no ha canviat a l'imperi dirigit per Vicent Sanchis, sord a totes les demandes d'objectivitat i pluralisme, que és el que cal esperar d'una televisió pública. Atrinxerat a la seva cadira, de la qual ha reiterat a la comissió de control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) que no pensa aixecar-se per voluntat pròpia, Sanchis continua permetent que els seus redactors incompleixin sistemàticament el llibre d'estil de la CCMA, abocant opinions polítiques a les xarxes socials, mentre ell es nega a programar un documental sobre els negocis de la família Pujol adduint que com que l'expresident de la Generalitat, Jordi Pujol, no vol parlar-ne incompliria el criteri d'aquest llibre d'estil, que reclama la confrontació de punts de vista en qualsevol informació que es difongui.

Qui millor representa l'estil San­chis de concebre la forma de treballar és Xavier Graset. El director i presentador del programa Més324, que inclou, de dilluns a divendres, de 22 a 23:30 h, la tertúlia d'anàlisi política del que ha passat durant el dia. El seu programa es decanta obertament per les veus independentistes i així ho detecten tots els informes oficials o des de l'oposició que se n'han fet. Però l'element més absurd del Més324 és que Graset es nega a deixar de passar sobreimpressionades les opinions de suposats espectadors –molt sovint n'hi ha que corresponen a perfils falsos evidents– insultant els polítics i els partits no independentistes i tot allò que faci olor d'Espanya.

EL TRIANGLE va triar a l'atzar un dels programes del Més324 i va constatar que aquell dia –el divendres 4 de setembre– van sobreimpressionar 25 missatges dels espectadors enviats a través de Twitter. Tots 25 criticaven o insultaven Espanya i el Govern espanyol i les seves polítiques. I aquests missatges van desfilant per la pantalla mentre els tertulians –sempre en proporció de dos a un a favor del processisme, com a mínim– van comentant els fets del dia.

El darrer contracte de Graset amb la CCMA per fer el Més324 el va firmar el 31 de juliol de l'any passat i li va suposar 107.000 euros d'ingressos, 30.000 més que el primer que va firmar ara fa cinc anys. La web de la transparència de la CCMA encara no ha publicat el seu sou d'aquest curs. La resta de la programació de TV3 no experimenta canvis importants. Els matins, amb Lídia Heredia, perd una hora, que guanya Planta baixa.

Aquests dos programes mantenen un to periodístic i relativament equànime que desapareix del tot al vespertí diari Tot es mou i al FAQS del dissabte. En to teòricament humorístic, Està passant, de Toni Soler, s'afegeix a la cacera de tot allò que soni a espanyolisme. I els dos programes de documentals de la casa –Sense ficció i 30 minuts– han caigut en el desprestigi total després que Sanchis els entregués a dos processistes convençuts: Montse Armengou i Carles Solà.

Guerra oberta entre ERC i JxCat als mitjans públics
Els comitès d’empresa i els sindicats de periodistes reclamen que, d’una vegada per totes, es renovin els càrrecs de direcció de la CCMA i, per tant, de TV3 i Catalunya Ràdio. Quan la presidenta en funcions de la CCMA, Núria Llorach, va fracassar en la seva temptativa de cessar Saül Gordillo com a director de Catalunya Ràdio, va anunciar que iniciava aquest procés de renovació.

El Parlament va aprovar fa deu mesos la reforma de la llei de la CCMA, que obliga a fer aquests canvis, però la pugna entre ERC i JxCat per conservar i repartir-se el control de TV3 i Catalunya Ràdio fa que no s’avanci gens en aquesta via. Mentrestant, portaveus destacats de les formacions polítiques s’acusen mútuament de controlar la ràdio i la televisió públiques en benefici propi.

Des del partit que dirigeix Carles Puigdemont des de Waterloo es llencen acusacions contra ERC i concretament a Sergi Sol, persona d’absoluta confiança d’Oriol Junqueras, de dirigir des de l’ombra TV3 i Catalunya Ràdio i de vetar tertulians postconvergents. Des d’ERC s’ha pressionat obertament perquè Pilar Rahola tingui menys protagonisme a TV3. Vicent Sanchis va acabar retallant les intervencions de Rahola al Tot es mou. Mentrestant, els sectors més hiperventilats diuen que ja no miren TV3 perquè, segons ells, és massa "ñorda".