La despesa en publicitat institucional que el govern de la Generalitat va repartir entre els mitjans de comunicació el 2018, qüestionada pel PSC i per Catalunya en Comú-Podem, ha rebut una cobertura crítica per part de dos mitjans editorialment favorables a l'independentisme, l'Ara i Vilaweb.

L'Ara, en una informació publicada aquest dijous, es fa ressò de les denúncies de "manca de proporcionalitat" i de "biaix ideològic" procedents de socialistes i comuns. De manera destacada, citant fons de Difusió, responsable de la memòria sobre inversió publicitària, l'Ara conclou que "defensen que no s'inverteix en mitjans sinó en audiències i públics concrets".

Seguidament, indica que El Nacional és la capçalera que rep més inversió publicitària, i que juntament amb espais associats, com En Blau i La Llança, aquest digital va percebre 507.000 euros en total. Afegeix que "tot i que El Nacional és el mitjà que lidera la inversió en publicitat institucional, segons l'OJD del juny del 2018 era el quart mitjà digital en usuaris únics mensuals, per darrere de Nació Digital, Ara.cat i Vilaweb". A més, destaca que el Grup Godó va rebre un 20% dels més de 32 milions d'euros destinats a publicitat als mitjans.

Vilaweb ha denunciat aquest dimecres que "sigui com sigui, comparant qualsevol d'aquestes posicions amb la inversió publicitària feta pel govern, el repartiment és evidentment desproporcionat".

"La intencionalitat política es fa encara més evident si es comparen les xifres del 2018 –any en què la publicitat institucional ha passat a dependre de la vicepresidència del govern– amb els anys anteriors", afegia assenyalant el vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès (ERC).

Pròxim editorialment al partit d'Aragonès, l'Ara no escomet el vicepresident en la seva informació, però també recorda que la secretaria de Difusió va passar l'any passat a estar adscrita a la vicepresidència econòmica.

Per la seva part, Vilaweb ha conclòs que les dades "demostren, en general, una intencionalitat discriminatòria per part de la Secretaria de Difusió i Atenció Ciutadana i, pel que fa a aquest diari, un intent clar de perjudicar-lo".