Poques hores abans del debut d’Espanya al Mundial del futbol d’enguany, l’expresidenta del Parlament de Catalunya i expresidenta de Junts, Laura Borràs, ha advocat per no donar suport a la selecció espanyola, com a reacció a un article que assenyala que Escòcia i Curaçao hi participen sense ser un Estat.
En un comentari publicat a X, Borràs ha dit que «és un bon dia per recordar que anar amb Espanya és legitimar que Catalunya no pugui ni competir ni guanyar«, i ha volgut desactivar un eventual efecte Barça.
«Que ho tingui present tothom que pensi que perquè a Catalunya no tenim selecció al Mundial i, en canvi, la selecció espanyola és plena de jugadors del Barça, aniran amb Espanya», ha afegit.
«Si ho fan estaran oblidant el petit detall que no disposem de selecció perquè Espanya ho impedeix«, els ha advertit.
Per la seva banda, un perfil d’independentista molt diferent com el de Joan Puig, exdiputat d’ERC al Congrés i rostre d’un sector oposat al dirigent del partit, Oriol Junqueras, s’ha pronunciat obertament favorable a Cap Verd, el primer rival d’Espanya al torneig.
Puig, que s’ha posat a X com a imatge de perfil la bandera d’aquest país africà, considera que «el teixit social i esportiu de Catalunya hauria de donar suport els Taurons Blaus com a símbol de solidaritat internacional, mentre es recorda el greuge comparatiu amb el model de l’Estat».
D’altra banda, s’ha mostrat indignat pel canvi de situació sobre l’ús de l’espanyol a les rodes de premsa del Mundial en aquells partits sense països que no el tenen com a llengua oficial. Després que molts independentistes com ell suquessin pa sobre el fet que no es permetessin preguntes en un altre idioma que no fos l’anglès, tot i que Mèxic és coorganitzador de la competició, la FIFA finalment permetrà l’ús de l’espanyol en tot cas per la condició d’amfitrió de Mèxic.

