Site icon El Triangle

Salvador Illa i Óscar Puente es reuneixen a la Generalitat per abordar la crisi de Rodalies

Óscar Puente i Salvador Illa

Després de tres mesos de l’accident de Gelida i la crisi de Rodalies, el president de la Generalitat, Salvador Illa, i el ministre de Transports, Óscar Puente, s’han reunit des de primera hora del matí al Palau de la Generalitat.

El principal objectiu ha estat abordar la crisi de Rodalies i com finalitzar les obres de millora a la xarxa ferroviària catalana, mancada d’inversions els darrers anys.

Segons ha informat el propi president Illa a les xarxes socials, la jornada de treball amb el ministre ha estat centrada a «millorar el servei de Rodalies amb inversions importants per garantir el manteniment i la modernització de la infraestructura ferroviària».

El president català ha afegit que «tenim un objectiu: oferir un servei a l’altura del que Catalunya necessita».

Així mateix, durant la reunió també s’ha parlat dels treballs pel finalitzar el traspàs de l’R1 i de les actuacions a fer per afrontar el canvi climàtic a la xarxa, segons han informat tant fonts de Presidència de la Generalitat com del Ministeri de Transports. El traspàs de l’R1 està prevista per a finals d’enguany.

A la trobada, hi han estat presents a primera hora únicament Illa i Puente. No obstant, després s’hi ha afegit la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, i el secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano, el qual és l’encarregat de revertir la situació, per la qual cosa roman uns quants dies a la setmana a Barcelona.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines