Site icon El Triangle

ERC exigeix al govern Sánchez prorrogar els lloguers en resposta a la guerra de l’Iran

El presidente del Gobierno en funciones, Pedro Sánchez, con un pinganillo durante la primera sesión del debate de investidura del líder del PP, en el Congreso de los Diputados, a 26 de septiembre de 2023, en Madrid (España). El presidente del PP, Alberto Núñez Feijóo, se somete hoy a su debate de investidura en el Congreso, el primero en el que se escucharán discursos en lenguas cooficiales y se podrán usar pinganillos para recibir la traducción simultánea. Su candidatura se vota en 'primera vuelta' mañana miércoles, 27 de septiembre, cuando se activará la cuenta atrás por si hay nuevas elecciones. Los barones del PP han apoyado a Feijóo en su debate. 26 SEPTIEMBRE 2023;DEBATE;INVESTIDURA;DISCURSO;BARONES;PP;PARTIDO POPULAR;CONGRESO;DIPUTADOS A. Pérez Meca / Europa Press 26/9/2023

ERC ha reclamat al govern espanyol que inclogui mesures d’habitatge en el decret per fer front als efectes econòmics del conflicte a l’Orient Mitjà, amb especial èmfasi en la pròrroga dels contractes de lloguer i la protecció de les famílies més vulnerables.

La formació republicana defensa que la resposta a la crisi no s’ha de limitar a mesures energètiques o econòmiques, sinó que ha d’incorporar un nou paquet social similar al desplegat durant la pandèmia per contenir l’impacte de la inflació.

Entre les propostes, ERC planteja allargar els contractes de lloguer que vencin els pròxims anys i recuperar instruments de protecció com la prohibició de desnonaments, així com limitar l’augment dels preus del lloguer.

A més, el partit també aposta per mesures econòmiques complementàries com reduccions fiscals per a rendes baixes, control dels preus energètics i impostos a les empreses amb beneficis extraordinaris, amb l’objectiu de contenir l’impacte del conflicte sobre les economies domèstiques.

L’habitatge, al centre de l’escut social

ERC defensa que l’habitatge és un dels principals factors de vulnerabilitat en contextos de crisi i reclama que el govern espanyol recuperi mesures ja aplicades en anteriors episodis inflacionaris, com la pròrroga obligatòria dels contractes i la limitació dels increments de rendes.

En aquest sentit, els republicans insisteixen que la resposta a l’actual crisi geopolítica hauria d’anar més enllà de l’àmbit energètic i incorporar polítiques socials estructurals per evitar l’empobriment de les llars, especialment en un context de possible augment dels preus derivat del conflicte internacional.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines