Site icon El Triangle

Santano apunta a dilluns per reobrir l’AP-7 a Gelida i recuperar la circulació de l’R4

Operaris treballant en el reforç del talús de l'AP-7 esfondrat sobre les vies de la línia R4 de Rodalies de Renfe a Gelida (Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, ACN)

Operaris treballant en el reforç del talús de l'AP-7 esfondrat sobre les vies de la línia R4 de Rodalies de Renfe a Gelida (Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible, ACN).

El secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano, creu que el tram de l’AP-7 a Gelida, en sentit sud, es podrà reobrir dilluns “si tot segueix segons el previst”, després de l’esfondrament del talús que va provocar l’accident ferroviari mortal de fa dues setmanes. En un missatge a la xarxa social X, Santano també ha assegurat que la via de l’R4 afectada pel mateix incident “estarà operativa aquell dia”. La publicació va acompanyada d’imatges amb operaris d’Adif i de carreteres treballant a la zona.

Segons ha detallat el secretari d’Estat, els equips tècnics ja han refet el talús que va cedir i han reforçat completament el mur de contenció. Les actuacions formen part del dispositiu coordinat pel Govern d’Espanya per restablir la mobilitat tant ferroviària com viària en aquest punt estratègic del corredor.

Aquest dijous, Santano ja havia confirmat els “avenços” en la reparació a X, mostrant fotografies del nou mur construït. Aleshores es mostrava més prudent i situava la possible reobertura de l’AP-7 durant la setmana vinent, però aquest dissabte ha concretat el calendari i ha fixat l’objectiu en dilluns, sempre condicionat a l’evolució favorable dels treballs.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines