Site icon El Triangle

Dues manifestacions el mateix dia contra el desgavell ferroviari

L’ANC i el Consell de la República han expressat públicament el seu malestar per la decisió de les plataformes d’usuaris de Rodalies de convocar una protesta el 7 de febrer a la tarda, coincidint amb la manifestació independentista ja prevista al matí sota el lema “Prou! Única via: independència!”.

Lluís Llach, president de l’ANC, ha qualificat d’“incomprensible” que s’hagi triat la mateixa data, ja que considera que les dues protestes podrien haver-se retroalimentat si s’haguessin planificat en moments diferents. Les entitats sobiranistes critiquen que la protesta dels usuaris se centri només en els efectes del mal servei.

Segons Lluís Llach i Jordi Domingo, president del Consell de la República, el col·lapse ferroviari és conseqüència directa de la dependència d’Espanya i l’espoli fiscal. Jordi Domingo ha alertat que, com que no enrabora la causa independentista, la protesta dels usuaris permetrà l’adhesió de partits com el PP i Vox, fet que considera un “problema” polític.

L’ANC i el Consell mantenen la seva convocatòria de les 12 del migdia i es neguen a dissoldre-la dins d’una mobilització que no inclogui la reivindicació independentista.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines