Site icon El Triangle

L’Ajuntament de Barcelona incrementa fins als 5 euros el recàrrec turístic el 2026

Bus turística de Barcelona, aquest Nadal (TMB)

El ple de l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat definitivament aquest divendres les ordenances fiscals per al 2026, amb els vots favorables del PSC, ERC i BComú, i els vots contraris de Junts, PP i Vox.

Com a a conseqüència, s’augmenta un euro fins als 5 euros el recàrrec municipal que s’aplica a l’impost sobre estades en establiments turístics (IEET). La mesura serà efectiva a partir de l’1 d’abril, quan s’aprovi el nou topall al Parlament, i preveu l’increment d’un euro anual, fins al màxim de 8 euros per nit, del recàrrec turístic municipal des d’ara fins al 2029.

Així, per exemple, el cost d’una pernoctació en un hotel de 5 estrelles implicarà per a un turista pagar un total de 12 euros: la suma dels 7 euros de l’impost que recapta la Generalitat i els 5 del nou recàrrec municipal. En un habitatge d’ús turístic, el cost de la pernoctació serà de 9,50 euros, la suma dels 4,50 euros de la taxa turística i els 5 del recàrrec municipal.

Nou ICIO i bus 4.0

A més de l’impost turístic, s’ha aprovat la modificació de l’Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO), que incorpora una bonificació del 95% per a la regeneració urbana; es convalida l’ordenança fiscal relativa a les taxes per l’estacionament regulat de vehicles a la via pública i la zona bus 4.0, aprovada per a l’any 2025, amb la incorporació d’un nou informe tècnic-econòmic, amb les indicacions realitzades pel Consell Tributari.

L’alcalde Jaume Collboni ha celebrat que són unes “bones” ordenances i ha assegurat que no augmenten la pressió fiscal a les famílies ni a les pimes. “El que fa és augmentar la pressió fiscal sobre l’activitat turística”, ha dit. I això, segons ha afegit, redunda en un retorn “positiu” per a la ciutat que permetrà 100 milions d’euros més de recaptació el 2029 gràcies a la taxa.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines