Site icon El Triangle

L’AP-7 queda tallada en sentit sud a Martorell i amb una afectació prevista de dies

Dos agents dels Mossos d'Esquadra a l'autopista AP-7 tallada

Els agents dels Mossos d'Esquadra supervisen la situació a l'AP-7. La carretera està tallada per seguretat.

El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha anunciat aquest dimecres que l’AP-7 queda tallada en sentit sud a Martorell des de les 15.30 hores d’aquest dimecres i que la restricció durarà dies. “És una intervenció de seguretat viària. Ha estat sol·licitada pel titular de la via perquè hi havia algun risc d’esfondrament”, ha dit.

Lamiel, a més, ha explicat que el Ministeri de Transports havia demanat inicialment tallar l’AP-7 en els dos sentits, però que s’ha acordat fer-ho només en sentit sud per l’afectació per a la mobilitat que suposaria una restricció total. La previsió és que es pugui extreure el tren en les pròximes hores, durant la nit, i que dijous es faci un segon peritatge i es pugui especificar quants els dies durarà el tall.

Alternatives a l’AP-7

Lamiel ha avançat que s’informarà els conductors d’alternatives a l’AP-7 en sentit sud i ha remarcat que la “més factible” és anar a l’A-2 fins a Igualada i baixar per la C-15 perquè és una “via amb bones prestacions”. El responsable de Trànsit també ha dit que informaran els conductors a l’altura de Cassà de la Selva que la C-25 és una opció per anar al centre de la península, i ha plantejat també l’opció de la C-58, la B-40 i arribar a l’A-2 per anar a Ponent i al centre de la península.

En cas que els conductors arribin fins a Martorell, el desviament es fa per l’A-2. Per anar cap al sud, Trànsit també recomana vies alternatives com la C-32 pel litoral i la B-24 pel prelitoral. Es podrà retornar a l’AP-7 a Vilafranca del Penedès.

Totes aquestes opcions, segons ha remarcat Lamiel, busquen “equilibrar” el trànsit afectat per la restricció, que calculen que afectarà uns 120.000 vehicles i 25.000 vehicles pesants que passen per aquest punt.

El director del Servei Català de Trànsit ha argumentat que la restricció afecta tot el sentit sud perquè el risc d’esfondrament no només afecta el carril dret, sinó tota la infraestructura. També ha remarcat que el fet que la via ja estigui tallada farà que el tren es pugui retirar tan bon punt es conclogui la investigació.

Alerta dels Bombers

Per la seva part, els Bombers de la Generalitat han alertat d’una possible inestabilitat a l’AP-7 a Gelida en el tram on va haver-hi el despreniment d’un mur de contenció de la mateixa autopista que va provocar l’accident de tren de Rodalies. El servei ferroviari de Rodalies està aturat fins que Adif no revisi totes les instal·lacions i confirmi la seguretat de tota la xarxa.

El cap d’intervenció dels Bombers, Guillem Amorós, ha detallat que el mur col·lapsat recolza actualment sobre el tren accidentat i que s’haurà de valorar com es comporta aquest talús un cop es retiri el vagó. Serà a partir de la retirada del tren, així doncs, quan es podrà avaluar si la carretera totalment és segura o no.

Investigació policial

Durant aquest dimecres al matí, els Bombers també han fet tasques d’estabilització del tren, ja que la situació després de l’accident era precària i inestable per permetre als investigadors treballar amb garanties. Des de dos quarts d’onze del matí, els Mossos d’Esquadra han pogut accedir a la zona.

El cap dels Mossos a Sant Sadurní d’Anoia, Eduard Baca, ha detallat que fins al lloc s’han desplaçat els investigadors de la Regió Metropolitana Sud i de l’àrea central de transports dels Mossos per intentar esbrinar les causes concretes de l’accident.

Caixa negra recuperada

Els especialistes en accidents ferroviaris dels Mossos han recuperat aquest migdia la caixa negra del tren que va descarrilar a Gelida i l’estan analitzant. Segons explica el cos policial, el dispositiu d’investigació al lloc del sinistre mortal ha permès recollir la informació per poder establir la cronologia i les causes de l’accident.

A banda del treball sobre el terreny, tindran un paper clau els testimonis dels maquinistes, per poder determinar “si el mur cau per conseqüència del pas del tren o el mur ja havia caigut”. Com en el cas de l’AP-7, Baca admet que la represa de la circulació ferroviària dependrà també de l’afectació final al mur.

Quan acabin aquestes tasques es procedirà a la retirada del tren, però cap dels cossos de seguretat ha pogut determinar quant de temps es poden allargar els treballs.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines