Site icon El Triangle

Quins draps bruts de Pep Guardiola ha posat sobre la taula Ricard Ustrell?

Pep Guardiola en roda de premsa

El fet que la Supercopa d’Espanya es jugui a l’Aràbia Saudita suscita crítiques any rere any, a causa de l’sportswashing que representa. El més greu de la situació és que blanqueja una dictadura que no respecta els drets humans, però, a més, prioritza els diners i allunya el futbol de l’afició, la seva base social. Tot això és el que ha posat sobre la taula aquest dilluns el presentador d’El Matí de Catalunya Ràdio, Ricard Ustrell, que ha recordat que són nombroses les personalitats del món del futbol que blanquegen règims autoritaris.

“El futbol ha deixat de ser un joc per convertir-se en l’eina de blanqueig més sofisticada del planeta. Un espectacle disputat en estadis llunyans utilitzats per règims autoritaris per legitimar-se moralment i políticament”, ha criticat Ustrell, tot assenyalant: “Sota la gespa impol·luta dels estadis de l’Aràbia Saudita s’hi amaguen realitats molt fosques i cap trofeu ni cap golàs de Raphinha no les pot amagar del tot. Tampoc ho poden fer les campanyes publicitàries per a Abu Dhabi protagonitzades per Pep Guardiola“.

Després de fer aquest comentari, el programa ha donat pas a un tall de veu en què l’entrenador del Manchester City afalaga la capital dels Emirats Àrabs Units i la publicita com a destí turístic. “Sí, Guardiola també. Un dels màxims portaveus dels valors al món de l’esport. El nostre Guardiola. Però també s’ha de dir, com tota classe d’estrelles del món del futbol”, ha indicat Ustrell.

El comunicador ha destacat que “la Supercopa es juga a l’Aràbia Saudita des del 2020 perquè als seus governants els interessa fer-nos oblidar que per les seves dones, immigrants o treballadors, els drets no existeixen”, i ho ha definit com “un exercici de màrqueting” que “posa de manifest una certa hipocresia social davant les realitats del nostre món i, sobretot, ens fa oblidar”.

“Sembla que quan la pilota roda els principis es relaxen. I això és una mala notícia. Es pot celebrar el resultat del Barça, però no es pot ignorar que acceptant aquestes regles del joc, acceptem implícitament que els drets humans són negociables si l’espectacle és pur espectacle”, ha conclòs Ustrell.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines