Site icon El Triangle

Amnistia Internacional alerta que la detenció de Maduro pot vulnerar la legalitat internacional

Nicolás Maduro, expresident de Veneçuela, arrestat per la DEA

Nicolás Maduro, expresident de Veneçuela, arrestat per la DEA.

Amnistia Internacional ha denunciat l’atac dels Estats Units a Veneçuela i la captura del llavors president Nicolás Maduro i de la seva dona i diputada de l’Assemblea Nacional, Cilia Flores. En un comunicat, l’organització assegura que l’operació “genera greus preocupacions” en matèria de drets humans i que “molt probablement” viola el dret internacional i la Carta de les Nacions Unides. L’ONG admet estar “alarmada” perquè l’acció prové d’un dels cinc membres permanents del Consell de Seguretat de l’ONU, fet que, alerta, “aprofundeix encara més el col·lapse del dret internacional i de l’ordre global basat en normes”.

Segons Amnistia Internacional, “aquestes accions donen senyals d’un sistema internacional regit per la força militar, les amenaces i la intimidació” i incrementen el risc que altres actors internacionals reprodueixin comportaments similars. L’organització subratlla que aquesta dinàmica pot agreujar la inestabilitat global i erosionar els mecanismes multilaterals concebuts per prevenir conflictes i protegir la població civil.

En aquest context, l’ONG es mostra “particularment preocupada” per una possible escalada de violacions de drets humans a Veneçuela, tant per noves operacions dels EUA com per una eventual resposta del govern veneçolà. Amnistia insta el govern estatunidenc a complir el dret internacional humanitari i de drets humans, prioritzar la protecció de la població civil i garantir els drets de totes les persones privades de llibertat, i reclama a les autoritats veneçolanes que “s’abstinguin de més repressió”.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines