L’eurodiputat català de Vox Jorge Buxadé ha quedat atrapat en l’escàndol de les donacions a les víctimes de la DANA que no van arribar als afectats, tal i com ha vingut informant el digital El Plural aquests darrers dies. Buxadé, cap de la delegació de Vox al Parlament europeu, va enviar una carta a tots els europarlamentaris invitant-los “a col·laborar econòmicament perquè es pugui seguir enviant menjar, aigua, equips de neteja, desenrunament, higiene i altres recursos necessaris a les zones afectades”, va elogiar la tasca de l’associació juvenil Revuelta, vinculada amb Vox, que, segons ell, “està coordinant ajuda humanitària des de diferents ciutats d’Espanya i ha aconseguit mobilitzar més de 100 furgonetes, 60 camions i 30 tràilers ples de material de primera necessitat cap a les zones afectades”. Buxadé va incloure a la carta el compte corrent de Revuelta per fer-hi els ingressos oportuns. En esclatar l’escàndol, aquesta carta ha desaparegut del seu compte i del de Vox a la xarxa X.
El Plural ha anat difonent àudios de converses entre dirigents de Vox i de Revuelta en els quals s’evidencia que els diners que va rebre aquesta organització juvenil no s’han dedicat a l’ajuda que demanava Buxadé. “Hem demanat diners per la DANA i no ens els hem gastat en la DANA”, s’escolta que diu Arturo Villaroya (que es presenta com Arturo Villa a les xarxes socials) en un d’aquests àudios. Villaroya és assessor de Buxadé al Parlament europeu. En un altre àudio explica les ordres que rebut del president de Vox, Santiago Abascal, per intentar tapar l’escàndol: “liquidar Revuelta. Pagar a qui s’hagi de pagar i que deixi d’existir”.
Vox es querella amb ‘El Plural’ però no amb la Fachoesfera
Villaroya implica directament Buxadé en les negociacions per evitar que surti als mitjans de comunicació que una organització vinculada amb Vox va recaptar diners per les víctimes de la DANA i se’ls va quedar o els va dedicar a altres finalitats. Diu això en una de les converses amb un dirigent de Revuelta: “Jorge (Buxadé) s’ha compromès amb mi. Vox m’ha dit que mort el gos s’ha acabat la ràbia. Que tant aviat com dissolguem Asoma no denunciaran ni faran res”. Asoma és l’entitat que gestionava en representació de Revuelta les donacions pels familiars de les víctimes i els afectats per la DANA. En teoria, és una entitat dedicada a l’ajuda de gent gran.
En els àudios que va publicant El Plural es fa referència a 100.000 euros com la quantitat de la que Revuelta disposava i no va convertir en suport als afectats per la DANA.
Després que El Plural donés a conèixer l’escàndol, alguns mitjans de la Fachoesfera han fet tímides incursions en aquesta informació. El Mundo s’hi va sumar al cap d’uns dies quan ja no es podia amagar de cap de les maneres. Vox s’ha querellat contra El Plural per les informacions que ha publicat. No ho ha fet contra cap mitjà de la Fachoesfera.
El partit d’Abascal té sis eurodiputats actualment. De catalans n’hi ha dos: Jorge Buxadé i Juan Carlos Girauta. Buxadé és advocat, va néixer a Barcelona ara fa cinquanta anys, va ser alferes d’Infanteria i ha estat professor associat de la Universitat Internacional de Catalunya i de l’Abad Oliva-San Pablo CEU, vinculades a l’Opus Dei. És afiliat a Vox des del 2015, forma part del Comitè d’Acció Política del partit i és eurodiputat des del 2019

