Montero manté les converses amb Junts per als pressupostos de l’Estat

La ministra d'Hisenda portarà molt aviat el sostre de despesa al Consell de Política Fiscal i Financera

Bluesky
María Jesús Montero i Salvador Illa en un esdeveniment oficial
María Jesús Montero i Salvador Illa durant un esdeveniment oficial. La ministra manté converses amb Junts.

La vicepresidenta i ministra d’Hisenda, María Jesús Montero, ha assegurat avui que manté les converses obertes amb Junts per arribar a un acord sobre els pressupostos de l’Estat. Montero ha afirmat que “ja coneixen la nostra relació amb Junts. A vegades és més fluïda i n’hi ha d’altres que necessita més diàleg i estem, ara, en el més diàleg”.

La ministra ha explicat durant la seva intervenció en el Foro World in Progress a Barcelona que en unes setmanes portarà al Consell de Política Fiscal i Financera el sostre de despesa, pas previ a la presentació d’aquest al Congrés dels Diputats i a l’aprovació dels pressupostos al Consell de Ministres.

Pel que fa al sistema de finançament autonòmic, Montero ha insistit que el Govern espanyol està treballant molt per complir amb les diferents premisses. D’una banda, el que va firmar en la reunió bilateral amb la Generalitat, però també amb el compromís del president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, perquè cap comunitat autònoma perdi recursos i es garanteixi la solidaritat a tot el territori.

Montero ha assegurat que “quan a Catalunya li va bé, li va bé a Espanya i a l’inrevés”. A més, ha recordat que es manté una via oberta amb ERC per desenvolupar el pacte sobre el nou finançament autonòmic. Així, Montero ha reiterat que el nou model respectarà l’autogovern i la solidaritat.

També sobre el finançament, la titular d’Hisenda ha assegurat que la seva intenció és presentar la proposta “com més aviat millor”. “Tinguin la seguretat que quan el presentem veuran que el model compleix els compromisos, es basa en la solidaritat i respecta la vocació de més autogovern dels territoris”, ha promès la ministra, que no s’ha referit explícitament al principi d’ordinalitat, exigit per ERC.

(Visited 31 times, 1 visits today)

Et pot interessar

Feu un comentari