Site icon El Triangle

Òmnium insta l’independentisme a recuperar l’hegemonia social

El president d’Òmnium, Xavier Antich, ha insistit en què cal que l’independentisme recuperi l’hegemonia política tal i com va tenir fins l’any 2017. Però abans, ha avisat Antich, cal que el sobiranisme recuperi l’hegemonia social.

L’acte polític d’Òmnium ha quedat deslluït per la pluja. Així, Antich ha resumit el discurs que havia preparat per fer un mitin polític. Des de l’escenari cobert de l’Arc del Triomf de Barcelona i acompanyat de la direcció de l’entitat, Antich ha assegurat que “som un poble tossut i perseverant per reclamar la plenitud de la sobirania política. Si l’independentisme vol recuperar l’hegemonia política, cal recuperar la social”.

Antich ha indicat que o bé es construeixen majories democràtiques al voltant dels grans consensos o l’independentisme es minoritzarà. D’aquesta manera, ha fet una crida al sobiranisme a vertebrar la societat civil “al voltant dels consensos democràtics”.

Suport a la immigració

Així mateix, el president d’Òmnium s’ha referit a la immigració desmarcant-se d’actituds xenòfobes independentistes: “La Catalunya dels vuit milions és un país sociològic divers. La immigració és un fenomen estructural des de fa més d’un segle i estem orgullosos, integradora del país, amb independència dels orígens de cadascú per avançar en els objectius”.

Per això, Antich ha esperonat l’independentisme a treballar “de manera urgent per a la construcció nacional i això vol dir el foment de la cohesió social”.

Com la majoria de formacions polítiques i socials, Òmnium ha fet una aferrissada defensa de la llengua catalana. “Hem de tornar a denunciar la nova sentència del TSJC amb els atacs al model d’escola catalana, que és un dels grans consensos de la societat catalana” ha dit Antich.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines