Site icon El Triangle

MicroBank duplica en tres anys la concessió de microcrèdits per a estudiants i tanca un primer semestre rècord el 2025

MicroBank, el banc social de CaixaBank, ha finançat un total de 695 projectes d’educació, formació i competències per a estudiants a través del programa Skills & Education durant el primer semestre del 2025. Aquesta xifra representa un creixement rècord del 50,1% respecte al primer semestre del 2024 i duplica les dades del primer semestre del 2023, quan es van formalitzar 351 projectes.

Pel que fa al volum de finançament, la iniciativa, sorgida d’un acord entre MicroBank i el Fons Europeu d’Inversions (FEI), ha ofert préstecs per valor de 7 milions d’euros durant el primer semestre, cosa que suposa un increment interanual del 61%. L’import mitjà dels crèdits concedits ha estat de 10.074 euros.

El préstec Skills & Education, destinat a persones que volen ampliar la seva formació i millorar la seva ocupabilitat, permet finançar cicles formatius de grau superior, graus i màsters universitaris i doctorats, així com cursos d’habilitats digitals i capacitació professional. Des del seu llançament l’any 2022 fins al juny del 2025, MicroBank ha concedit un total acumulat de 4.049 operacions per un import de 34 milions d’euros.

Quant al perfil dels beneficiaris, un 59% són dones i un 41% homes; dos de cada tres estudiants tenien menys de 30 anys en el moment de rebre el crèdit. Les principals comunitats autònomes receptores han estat Catalunya, amb 1.023 operacions; Madrid, amb 992; i Andalusia, amb 451. Els més joves, majoritàriament, han contractat el préstec a través del canal digital, ja que el producte Skills & Education també pot sol·licitar-se de manera 100% online a través d’imagin. Pel que fa a l’àmbit d’estudi, les temàtiques més escollides han estat salut i benestar; negocis, administració i dret; i educació.

Cristina González, directora general de MicroBank, assenyala: “El préstec Skills & Education és una eina excel·lent per a totes aquelles persones que vulguin invertir en el seu futur. La nostra voluntat és trencar barreres pel que fa a l’accés a la formació per tal de fomentar l’ocupabilitat.”

Entre els principals avantatges del préstec Skills & Education per a estudiants residents a Espanya, destaquen l’absència d’aval per als sol·licitants i la possibilitat de finançar tant les despeses de matrícula com altres vinculades a la formació o l’estada. A més, permet començar a retornar el préstec fins un any després d’haver finalitzat els estudis. Aquesta iniciativa permet finançar estudis tant a Espanya com a qualsevol dels 27 estats membres de la UE, així com a tercers països associats al programa (Islàndia, Liechtenstein, Noruega, Macedònia del Nord, Turquia i Sèrbia). D’altra banda, és un producte 100% contractable des del mòbil per a clients d’imagin.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines