Site icon El Triangle

En què quedem? Jordi Pujol és independentista o no?

L'expresident de la Generalitat Jordi Pujol (Mar Martí, ACN)

L'expresident de la Generalitat Jordi Pujol (Mar Martí, ACN).

L’última versió és que no. Si més no, això és el que li va dir al periodista Ignasi Aragay, director adjunt de l’ARA, en una conversa recent. Aragay li ho va preguntar en una trobada que va mantenir amb l’ex-president de la Generalitat i de Convergència Democràtica de Catalunya i va publicar la seva resposta al seu diari.

Així ho recull a l’article: “Escolti, jo mai no he estat independentista. Per tres raons. La primera perquè he llegit molta història: Ferran Soldevila, Vicenç Vives. Sóc un historiador frustrat. No hauria d’haver fet medicina, sinó història. La segona raó, pel factor demogràfic que ara parlàvem. I la tercera perquè Espanya no és una merda, no és una merda!, repeteix. I s’esplaia sobre la seva importància, amb el castellà com a tercera llengua mundial rere l’anglès i el xinès, i amb la relació secular de Catalunya amb Espanya. Principi de realitat. Calibrar forces. Em repeteix la mateixa idea unes quantes vegades. Vol que quedi clar: ‘Miri, jo no he estat mai independentista, a Convergència havia de frenar els joves, la meva gent no m’ho acceptava…’ Etc”.

Aragay també va preguntar a Pujol si té contacte amb Carles Puigdemont. Li va contestar que no. A Puigdemont no el va poder frenar i així ha anat tot com ha anat.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines