Site icon El Triangle

El Departament d’Educació suprimeix 400 places de tècnics d’integració social

Protesta per la reducció de places de tècnics d'integració social davant la seu del PSC a Barcelona

Guerra oberta entre els sindicats i la Generalitat de Catalunya, en decidir aquesta última suprimir més de 400 places de tècnics i tècniques d’integració social (TIS) en els centres educatius, escoles i instituts de tot Catalunya. La majoria, al Barcelonès i al Vallès Occidental, tot i que la llista s’amplia també al Penedès i a altres punts de la geografia catalana.

El Departament d’Educació al·lega que es tracta de “places de programa” i que, en acabar els dos anys establerts, aquestes no poden tenir continuïtat a conseqüència de la manca de fons que venien d’Europa i que ara, per motius que s’ignoren, no arribaran. Fins ara, el finançament d’aquest programa provenia de recursos del Fons Social Europeu, en un 40%, i del Departament d’Educació i Formació Professional, en el 60% restant.

Els tècnics i tècniques en integració social han posat el crit al cel, ja que aquesta decisió afectarà greument la tasca social, educativa i de cohesió que es portava a terme en els centres educatius. Es dona la paradoxa que els més afectats, els que es quedaran sense aquesta figura primordial per al desenvolupament d’infants i adolescents, seran escoles i instituts on la vulnerabilitat del seu alumnat és molt elevada. Això succeeix especialment en llocs com Sabadell, Terrassa, Badalona, l’Hospitalet de Llobregat o Santa Coloma de Gramenet.

El Govern català ha aprovat la creació d’un nou programa de dos anys amb 300 noves places professionals, distribuïdes entre 60 d’educació social i 240 d’integració social, amb la idea que desapareguin els TIS dels instituts i romanguin només als centres de primària, sent els educadors socials els que tinguin tot el pes a la secundària.

Els sindicats continuen amb la seva pressió, malgrat les vacances escolars, i no es resignen a deixar que es perdin més de 100 places, tot demanant que, d’una vegada per totes, aquestes places passin a ser estables. Asseguren que aquest model no garanteix ni continuïtat, ni estabilitat ni resposta real a les necessitats dels centres educatius, ja que, en tractar-se de programes temporals, es dificulta, no només la seva estabilitat, sinó la tasca que es porta a terme als centres educatius.

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines