Site icon El Triangle

Illa aposta per diversificar els mercats davant l’acord aranzelari

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha valorat des de la Xina l’acord aranzelari entre la Unió Europea i els Estats Units, assegurant que ofereix un marc de certesa, molt més positiu que un entorn incert. “Hem de veure com s’aterra l’acord i quina és la lletra petita, però el missatge és que cal diversificar-nos i això és el que estem fent”, ha assegurat Illa.

En aquest sentit, Illa ha destacat que ara la Generalitat, a través dels departaments d’Economia i Empresa, estudiarà el detall de l’acord i els efectes que pot tenir, però que la gran lliçó que s’extreu de la guerra aranzelària és la diversificació.

“Hem de diversificar les relacions econòmiques i comercials de Catalunya,també en el marc de l’estratègia que segueix el Govern d’Espanya, obrir-nos a nous mercats i treballar perquè els nostres productes puguin tenir entrada i penetració en d’altres mercats”, ha explicat Illa. I, precisament, aquest està sent l’objectiu de la seva estada oficial a la Xina, com també ho va ser, fa uns mesos, el viatge institucional al Japó i a Corea del Sud.

Illa també ha assegurat que ara el Govern català revisarà el pla que va presentar a l’inici de la guerra aranzelària per readaptar-lo a la situació actual, ja que es va aprovar en un moment d’incertesa, amb uns aranzels molt desproporcionats.“Sempre amb la voluntat de defensar el teixit productiu de Catalunya”, ha remarcat Illa.

Jornada econòmica

En una jornada eminentment econòmica, el president, acompanyat dels consellers Miquel Sàmper (Empresa i Treball) i Jaume Duch (Unió Europea i Accdó Exterior), així com del president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Santacreu, s’ha reunit amb el Consell Xinès per a la Promoció del Comerç Internacional.

Tal i com ha explicat en sortir de la trobada amb els màxims responsables de l’organisme, “s’ha establert un calendari de treball per poder enfortir els vincles comercials entre la Xina i Catalunya”, tant d’empreses xineses que vulguin invertir a Catalunya, com d’empreses catalanes que vulguin fer-ho a la Xina.

A primera hora del matí, el president Illa també s’ha reunit amb el viceministre del Departament Internacional del Partit Comunista de la Xina, Ma Hui. Durant la reunió, han parlat sobre la voluntat mútua d’estrényer relacions entre Catalunya i la Xina, incrementar la cooperació a nivell econòmic i comercial, i fomentar l’aprenentatge i els intercanvis lingüístics.

També s’ha analitzat la situació internacional actual i han coincidit en la defensa del multilateralisme i d’un ordre mundial basat en regles comunes que promogui la prosperitat compartida. A més, han compartit impressions sobre la situació política a Catalunya i a la Xina.

Gastronomia

Finalment, el president català ha reivindicat les arrels i la mentalitat europea durant el discurs d’obertura del sopar a Pequín en què Catalunya és Regió Mundial de la Gastronomia.

Illa ha explicat que les arrels europees no van en contra de l’expansió dels llaços amb la Xina: “Des de la nostra mentalitat, i respectant la mentalitat xinesa, creiem que ara és temps d’estrènyer relacions. És el nostre propòsit”, ha assegurat.

El propòsit del Govern català és donar a conèixer Catalunya a la Xina a través de la gastronomia. L’ambaixador culinari a Pequín ha estat el xef del restaurant Disfrutar, Eduard Xatruch.

 

Exit mobile version
Aneu a la barra d'eines