L’alcalde de Barcelona, el socialista Jaume Collboni, ha estat aquesta setmana a Madrid, on ha exaltat el paper de Barcelona tant a Catalunya com a Espanya. En un acte celebrat al Museu Thyssen-Bornemisza de Madrid, anomenat Barcelona és capital, Collboni ha assegurat que la ciutat “ha tornat com a capital de Catalunya per donar el millor de si mateixa a Catalunya, però també per donar el millor de si mateixa a Espanya i a Europa”.
Precisament, una de les coses que ha indignat a l’independentista Jordi Graupera, periodista i actual president d’Alhora, és el nom de l’esdeveniment, el qual coincideix amb el de la candidatura que ell mateix va registrar per a les eleccions municipals del 2019, amb les sigles BCap. La reacció de Graupera ha sigut acusar l’alcalde de Barcelona d'”apropiar-se” de la seva “identitat política”.
“A tu t’agradaria, Jaume Collboni, que jo robés mordides (sic) de l’obra pública i me les gastés en prostitutes i cocaïna? No, oi? Doncs si no voleu que la resta ens apropiem de la vostra identitat política, no us apropieu els socialistes de la nostra“, ha etzibat el cofundador d’Alhora en una publicació a X.
Més enllà del nom de l’esdeveniment, a parer de Graupera, el contingut de la conferència de Collboni a la capital d’Espanya mostra “que la situació actual ja és suficient per sentir-se en tàndem amb Madrid”. A més, ha apuntat que “els castellans mai no acceptaran aquesta estètica co-capital, encara que en realitat assenyali submissió”.

