L’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha anunciat aquest divendres que els delictes comptabilitzats a la capital catalana han baixat un 8% durant el primer trimestre de l’any, ja que han passat de 44.691 a 41.124.
D’aquests, 35.512 són contra el patrimoni (el 86%), una dada un 9% menor que la del primer trimestre de l’any passat, quan se’n van registrar 39.037.
Collboni ha esgrimit aquestes xifres al final del debat sobre l’intent de reprovació contra ell, presentat per Junts, que ha denunciat per boca del regidor Jordi Martí “la inseguretat, la violència i l’incivisme” als barris del Raval i Sant Antoni.
Aquesta reprovació ha rebut el suport de PP i Vox, però s’hi han oposat els tres grups d’esquerres, PSC, ERC i BComú, que han impedit que prosperi.